U italijansko-srpskoj fabrici "Fijat automobili Srbija" (FAS) u Kragujevcu u petak, 22. oktobra, sa montažnih traka sići će tridesetohiljaditi "punto klasik". Montaža "punta klasik" u pogonima nekadašnje fabrike Zastava automobili, a sada FAS-a, od delova koji stižu iz Italije, počela je marta prošle godine, kako je i dogovoreno strateškim ugovorom između italijanskog Fijata i Republike Srbije.Tim ugovorom, koji je potpisan u septembru 2008. godine, formirana je zajednička kompanija "Fijat automobili Srbija" sa ciljem da se stvori osnova za godišnju proizvodnju oko 200 hiljada malolitražnih automobila koji bi se prodavali na domaćem i stranom tržištu.
U italijansko-srpskoj fabrici "Fijat automobili Srbija" (FAS) u Kragujevcu u petak, 22. oktobra, sa montažnih traka sići će tridesetohiljaditi "punto klasik".
Montaža "punta klasik" u pogonima nekadašnje fabrike Zastava automobili, a sada FAS-a, od delova koji stižu iz Italije, počela je marta prošle godine, kako je i dogovoreno strateškim ugovorom između italijanskog Fijata i Republike Srbije.
Tim ugovorom, koji je potpisan u septembru 2008. godine, formirana je zajednička kompanija "Fijat automobili Srbija" sa ciljem da se stvori osnova za godišnju proizvodnju oko 200 hiljada malolitražnih automobila koji bi se prodavali na domaćem i stranom tržištu.
Osim prodaje "punta klasik" na domaćem i tržištima zemalja u okruženju, fabrika FAS je aprila ove godine izvezla prvi kontigent od 220 vozila i na tržišta Egipta i Maroka.
Na montaži "punta klasik" koji pored benzina kao pogonsko gorivo koristi i tečni narftni gas kao i dizel gorovo, zaposleno je 1.000 radnika.
Kako se najavljuje, fabrika FAS će, kada bude godišnje proizvodila 200.000 vozila, brojati 2.433 zaposlena, kako i predviđa strateški ugovor.
Prototipska proizvodnja novih modela "fijat idea" i "lanča muza", kako se najavljuje, počeće krajem naredne godine, da bi početkom 2012. startovala i serijska proizvodnja.